Lumpėnų kaimo bendruomenės išvyka „Pažinkime Lenkijos lietuviškąjį kraštą“

2022 m. rugsėjo 10 d., Lumpėnų kaimo bendruomenės nariai leidosi į kelionę autobusu po paslaptinguosius Seinus, Lenkijos lietuviškąja širdim vadinamą Punską, dar neištyrinėtus Vygrius ir žavingąjį Augustavą.

Kelionę pradėjo nuo Augustavo, Žygimanto Augusto miesto, įsikūrusio trijų ežerų apsuptyje, dar vadinamo „Šiaurės Venecija“. Nuo seno garsėjančiu Augustavo kanalu plaukiojome jotvingių laivu. Augustavo kanalas yra unikalus XIX a. istorinis-kultūrinis objektas. Kanalo ilgis – 101,2 km, iš kurių 23 km yra Baltarusijos teritorijoje ir yra saugomi UNESCO Pasaulio paveldo sąraše. Augustavo kanalas turi šešiolika šliuzų ir jungia Nemuno bei Vyslos upes. Jis buvo kasamas net 15 metų. Kėlėmis per šliuzus, nes iš XIX a. vis dar išliko senovinė pakeliamųjų tiltų ir šliuzų sistema, įrengta dėl skirtingo ežerų vandens lygio.

Pakeliui link Seinų, užsukome į Studzieničnos Šv. Mergelės Marijos koplyčią, kuri priklauso Studzieničnos Škaplierių parapijai. Neorenesansinėje koplyčioje yra Studzieničnos Dievo Motinos paveikslas (XVIII a. Jasna Gura paveikslo kopija), o šalia yra šulinėlis su stebuklingu vandeniu ir Jono Pauliaus II paminklas.

Seinuose aplankėme Seinų Katedrą, kurios vyskupu 1897 – 1902 m. buvo Antanas Baranauskas. Čia jis pirmasis iš vyskupų į žmones prabilo lietuviškai. Seinų Katedros Mergelės Marijos koplyčios rūsyje ilsisi vyskupo palaikai. Greta bažnyčios pastatytas paminklas vyskupui ir poetui. Išgirdome istoriją apie greta Katedros stūksantį dominikonų vienuolyną.

Toliau keliavome į Vygrius, kur nacionaliniame parke, apsuptame vaizdingų ežerų, stūkso paslaptingasis Kamaldulių vienuolynas. Kamaldulių vienuolynas, tai XVII- XVIII a. pastatytas architektūrinis barokinis ansamblis: bažnyčia, bokštas bei eremai – maži vienuolių kamaldulių nameliai. Čia 1999 m. lankėsi ir poilsiavo Šv. Tėvas Jonas Paulius II. Kadaise šiuose kraštuose mėgo medžioti Vytautas Didysis, Jogaila ir Žygimantas Augustas. Pasivaikščiojome po bažnyčią, vienuolyną, nuo varpinės bokšto pasižvalgėme į Vygrių ežerą ir vienuolyno eremitoriumą, uždarą kamaldulių namelių kompleksą, apžiūrėjome vienuolių palaidojimo kriptas. Pabuvojome ir tradicinėje žuvies Syko šventėje. Žuvienės nebeteko paragaut, bet pasistiprinome vietos šeimininkų  gamintais cepelinais ir bulvių plokštainiu.

Apžvalginėje ekskursijoje Suvalkuose pasukome žymiausia mieste Tado Kosciuškos gatve. Joje yra ne vienas garsus ir reikšmingas pastatas. Vienas iš jų – miesto rotušė. Šiame dviejų dalių ( sargybinės ir pagrindinės) statinyje, šiandien posėdžiauja Suvalkų politikai.

Keliaudami namų link užsukome į Lenkijos lietuviškąja širdim vadinamą Punską. Apsilankėme miestelio vizitine kortele vadinamoje Punsko bažnyčioje bei lietuviškos kultūros ir buities muziejuje.

Kelionės išlaidos apmokėtos iš UAB „Amberwind“ kasmetinės  finansinės  paramos lėšų.

Per trumpa diena buvo viską pamatyti… Iš kelionės grįžome patyrę nepamirštamų įspūdžių, artimiau pabendravę tarpusavyje.